Můj pátek třináctého aneb Hledám klíč

13. 02. 2009 14:22:22
Nejsem pověrčivá a pátek třináctého beru jako každý jiný den, ale dnešek mě málem přiměl uvěřit jeho nechvalné pověsti...

To, že jsem ráno zkonila písemku z němčiny, bylo předvídatelné a nijak zvlášť neobvyklé a účinku pátku třináctého to rozhodně nemohu přičítat. Jakmile jsem ale došla do školy, zjistila jsem, že mi chybí klíček od skříňky. Měla jsem ho oddělený od svazku a musela jsem ho včera cestou ze školy, nebo dnes ráno cestou tam, vytrousit z kapsy. To ten den pěkně začal. Půjčila jsem si náhradní klíč a šla na vyučování.

Později, při běhu na oběd, jsem nenahmatala svazeček klíčů s čipem na jídlo. Kde může být?! Ještě ráno jsem ho u skříňky měla...

Prohledala jsem všechny kapsy bundy i dosud netušená zákoutí školní brašny. Nic. Jako by se klíče vypařily z povrchu zemského. Zmocnil se mne zvláštní pocit, že jsem se ocitla v jakémsi surrealistickém vesmíru, kde věci samovolně mizejí. Doufala jsem, že se aspoň stejně záhadně i objevují.

Oběd jsem naštěstí dostala i bez čipu, vrátila jsem se s půjčeným klíčkem ke skříňce a jala se ji systematicky prohledávat. A tam byly - zapadlé za biologickým pláštěm, mé klíče! Jak jsem je tam dokázala upustit, to nevím. Ale vrátila jsem se zpět do normální reality, kde faktor nepravděpodobnosti neumožňuje klíčům vydat se na pouť neznámem.

Pořád jsem však neměla klíček od skříňky. A tak jsem se vracela domů pomaličku, usilovně zírající do země a snažící se očima nahradit detektor kovů, neslyšíc troubení aut a nevidíc kandelábry. Dokonce jsem zamířila i do supermarketu, kde jsem byla včera, ale dozvěděla jsem se pouze to, že pokladní matou otázky položené při vracení peněz.

Ráda bych tenhle malý příběh zakončila pointou, že jsem po návratu domů našla klíč ležet pod věšákem, ale tentokrát píšu podle skutečnosti. Ve skříňce sice není kromě obnošených pantoflí a salátových sešitů nic k ukradení, ale i tak mě ztráta klíče moc nepotěšila. A tak mi nezbývá než se na závěr zeptat: Nenašli jste takový malý klíč...?

Autor: Julie Nováková | pátek 13.2.2009 14:22 | karma článku: 11.94 | přečteno: 1919x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.30 | Přečteno: 233 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.08 | Přečteno: 1476 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 471 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 81 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2039
Původně: Studentka víceletého pražského gymnázia se zajmem o psaní, fotografování, film, vědu... Čajomilec-začátečník, hrozně zvědavý člověk a příležitostná korektorka. Moje životní motto zní: Někteří lidé berou sami sebe tak vážně, až je to směšné. Berme život takový, jaký je - a nikdy není tak špatný, aby bylo nejhůř! Dnes: PřF UK, aktuální medailonek na mých osobních stránkách julienovakova.ic.cz (na blog nemám více než rok téměř žádný čas).

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...