Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Třináct báječných hodin aneb Pragocon 2010 v novém slušivém kabátě

Letos jsme měli poprvé možnost navštívit Pragocon pod novým vedením a v celém novém pojetí. Jak to dopadlo? Šampaňské teklo proudem a smích ani na minutu neustával...

Taneeníci Improvizovaného cirkusu.

Čtvrtek 19.00 Na Pragocon jsem přišla hned po besedě s členy Dětské tiskové agentury na Kačerově. Beseda byla skvělá a těšila jsem se na con, nicméně ve čtvrtek škola ještě zela prázdnotou a většina mých přátel měla dorazit teprve v pátek nebo v sobotu, odešla jsem tedy poměrně brzy.

U recepce jsem se ptala na placku z loňského FFS, kde jsem ji sice měla předem objednanou, ale z důvodu vyprodání ji neobdržela; dozvěděla jsem se, že od pátku budou placky k dostání. Podívala jsem se i na povídání O conu před conem (musím ale přiznat, že jsem si během přednášky začala číst o mnohobuněčnosti), dala si své první letošní toasty, nezbytnou to součást conů, a vyrazila jsem rozlepit po škole pár letáčků zvoucích na mé dva sobotní pořady. V pátek jsem musela jít na brigádu, ale soboty už jsem se nemohla dočkat...

Sobota 9.45 Opět na recepci. Zbývalo patnáct minut do začátku mé besedy o Zločinu na Poseidon City, o tom, jak vydat knihu jako začínající autor a všem dalším, co by posluchače zajímalo - jedná se koneckonců o besedu. Před dveřmi jsem potkala Toma Němce, vedoucího linie Pevnosti, který mi sdělil, že je zamčeno, ale dojde pro některého z organizátorů s klíči. Chvíli po desáté jsme se dostali dovnitř.

Nebylo však kam spěchat, protože žádné publikum dosud nedorazilo. Chvíli jsme si povídali se dvěma redaktory Pevnosti a zástupkyní linie, pak dorazili mí dva kamarádi a kolegové z literárních soutěží, Honza Flašar a Stanislav Hůla. Tom Němec se krátce nato omluvil, protože měl jako šéf linie spoustu dalších povinností. Obecenstvo se po chvíli rozšířilo o Johnaka. Beseda se tak stala kamarádským povídáním o všem možném, ale zejména skutečně o psaní knih (koneckonců, když jsou v místnosti skoro samí spisovatelé, co jiného se dá čekat). Pořad v deset hodin ráno (na conech je ráno defaultně do 12.00) sice většinou nemívá velkou šanci, ale čekala jsem alespoň o dva, tři lidi více...

Ve druhé polovině plánované besedy dorazil i náhodný návštěvník a chvíli před jedenáctou naše řady rozšířil Sebastian Chum, který měl mít přednášku o projektu Dragon Age. Ale beseda a přednáška se slily dohromady ve dvě hodiny velice příjemné diskuze o hrách i knihách, do níž se kolem půl dvanácté zapojili i Honza Macháček a Jiřina Vorlová.

12.00 Na řadu přišel Jiřinin tradiční literární workshop, kde jsme navzájem probrali své přihlášené povídky. Kritika byla u všech konstruktivní a užitečná, musíme se pochválit.

14.00 Pět minut po začátku Johnakovy přednášky o klubu HMS Phantom jsem místnost Pevnosti opustila, protože přijela kamarádka, pro niž byl Pragocon premiérovým conem. Po přihlášení jsme zamířily k DDR, kde bylo k mému velikému údivu většinou volno. Tanečnice ze mě nebude, ale člověk se při tom dobře pobaví. Na dvou X-Padech se s námi střídal jeden další tanečník, s nímž jsme pak odešly zahrát si Sabotéra do herní haly. Cestou jsme se stavili na turnaji v SW lodích, ale bohužel už bylo plno. Johnakovi jsem na turnaj půjčila propisku, kterou posléze zřejmě někde ztratil. Nešťastná psací potřeba, psala opravdu dobře... Ať je nyní kdekoli, nechť oddaně slouží jinému psavci nebo odpočívá v pokoji.

Poté, co jsme byli od her mírně vystrnaděni začínajícím turnajem, jsme se přesunuli do čajovny. Uvědomujíc si, že začínám dělat křena (mimochodem, seznamovací potenciál conů je vskutku úctyhodný; kamarádkám, které nevědí, kde najít inteligentního milého chlapce, vždy radím na nějaký con zajít), rychle jsem vypila svůj čaj a zamířila do hlavního sálu na besedu s autory a redaktory Pevnosti. A dobře jsem udělala!

17.45 Chvilku po mém příchodu, kdy byla debata o antiutopiích v plném proudu, ke mně totiž vykročil Jirka Procházka a s gentlemanským políbením ruky mne vyzval, abych rozšířila řady (či spíše kroužek) diskutujících. Takové nabídce se přece nedá odolat, ne? Nemusela jsem se ani představovat; když chce někoho představit Jirka, není možné ho přeslechnout. A kdo by mne snad obyčejně přehlédl, tentokrát nemohl, když jsem byla vyzvednuta do výšky a doslova posazena na nové místo.

Zábavně - ačkoli, jak už to u literárně-filozoficko-metafyzických témat bývá, zřejmě bez viditelného výsledku - jsme prodiskutovali antiutopie a humoristickou fantastiku. Účastnili se i tak významní hosté jako kupříkladu Josef Pecinovský a Františka Vrbenská.

19.00 Opět v menší místnosti Pevnosti začala má přednáška o detektivní fantastice. Její průběh lze shrnout parafrázováním názvu slavného románu - bylo nás pět. Chvilku možná i šest. Na to, že šlo o mou první přednášku, vyšla časově dobře; skončila jsem s prezentací ve tři čtvrtě na osm a zbytek času jsme si povídali. Posluchače pobavilo především bonusové desatero věcí, které potřebujete vědět, než si něco začnete se spisovatelem.

20.00 V téže třídě začala Ziřina přednáška Magie čísel a symbolů. Ač mě numerologie nezajímá a na veškeré podobné věci se dívám velmi skepticky, přednáška se mi moc líbila; seznámila mě s architektonickými podivuhodnostmi, perličkami ze Star Wars a dalšími zajímavostmi.

21.10 S kamarádkou jsme opustily ještě běžící přednášku o symbolice čísel, abychom se stihly rychle najíst před Ohni Andoru. Bramboráčky byly docela dobré, ale conové toasty jsou lepší - a je to tradice.

21.40 Po zhltnutí horkých bramboráčků jsme běžely do šatny a ven na Ohně Andoru. Fireshow byla moc pěkná a sklidila obrovský potlesk. Účinkující bylo nutno obdivovat nejen kvůli tomu, co dovedou s ohněm, ale i pro doslova letní oblečení, v němž show předváděli. Na recepci mě napadlo se znovu zeptat na placku z FFS 2009; bohužel už byla vyprodaná. Snad ji konečně seženu na letošním FF.

22.00 Nadešla chvíle na Večer fantastiky. Jeho první část byla vyhrazena tanečnímu představení Improvizovaného cirkusu. Došlo mi, že jsem celý den úplně zapomněla fotografovat; pořídila jsem tedy alespoň jeden snímek tanečníků. Jejich vystoupení bylo výborné a ohebnost a rovnováhu mohl účinkujícím každý v obecenstvu jen závidět.

Následoval křest hry Mass Effect 2. Kluci z Electronic Arts uspořádali soutěž o její exemplář - odvážný soutěžící musel prokázat své znalosti o hře a vášeň pro ni, již dokázal politím sebe sama šampaňským za křiku „Mass Effect!". Myslím, že si ji rozhodně zasloužil... Jako menší problém se ukázala kluzká podlaha s rozlitým alkoholem, jelikož mělo následovat vystoupení orientální tanečnice.

Organizace conu však zareagovala pohotově a na místo se dostavil Vašek Pravda v roli uklízečky, kde měl možnost plně využít svůj nepochybný komediální talent. „No toto, to je bordel, kdo to má po vás uklízet?!" durdil se při vytírání. „Počkat... To je šampaňské?" Načež se sklonil k zemi, trochu si líznul a předvedl nám svůj vlastní taneček s koštětem. Publikum padalo pod židle smíchy.

„Vašku, organizace conu ti jde výborně, ale podlahovou kosmetiku přenechej odborníkům," podotkl Sebastian Chum.

Kdosi jiný poznamenal: „Už vidím v pondělí ta děcka přisátá po tom šampusu k podlaze."

Do sálu byl přinesen koberec, po chvíli zase odnesen, navrácen a opět odnesen, tentokrát definitivně. Došlo na skutečný úklid a vystoupení tanečnice už nic nebránilo. Tanec byl skutečně vynikající - ostatně jako vše na conu, čeho jsem byla svědkem.

Pragocon byl totiž výborný. Podobně jako u většiny conů: Kdo neviděl, nepochopí; může si však zkusit alespoň představit. Pragocon splnil všechna očekávání u dobrého conu: Pobavila jsem se na programu i mimo něj, poznala nové lidi, nasmála se jako málokdy jindy a i přes ranní vstávání a nabitý rozvrh si odpočinula jako málokdy jindy.

23.22 Ač se mi nechce a zábava se mnohde teprve rozjíždí, odcházím, abych stihla autobus a navazující tramvaj. Příště si zřejmě zaplatím nocleh nebo vydržím v bdělém stavu do nejbližšího ranního spoje.

23.55 Po kluzkém chodníku kráčím domů, pod nohama mi křupe namrzlý sníh. Hned po příchodu se pustím do psaní reportáže z nezapomenutelné akce...

Autor: Julie Nováková | pondělí 1.2.2010 13:30 | karma článku: 8,80 | přečteno: 1633x
  • Další články autora

Julie Nováková

Rozhovor na rádiu APPlaus

V úterý 16. září od 20:00 se můžete těšit na rozhovor a mé autorské čtení v pořadu KREV (Kreativní autorský večer) rádia APPlaus. Čekají vás zajímavé novinky, literární ukázka i příjemná zábava! A je možné si pořad přijít poslechnout i skutečně "naživo" do kavárny rádia, odkud se vysílá. Rozhovor a čtení si budete moci poslechnout tam nebo na stanici živě od 20:00, v následných reprízách nebo později v archivu pořadu: http://www.radioapplaus.com/Porady/KREV/ARCHIV-PORADU

14.9.2014 v 12:18 | Karma: 0 | Přečteno: 65x | Ostatní

Julie Nováková

V otroctví memů. Nebo ne?

Už krátce po svém zavedení Richardem Dawkinsem v polovině 70. let se pojem „mem“ stal nezbytnou součástí slovníčku těch, kdo se chtěli vyjadřovat o lidské kulturní evoluci, vývoji jazyků i šíření myšlenek a trendů. Nějakou dobu se zdálo, že je nepostradatelný. Je ale memetika důležitý vědní obor, nebo jen krátkodobý módní trend mezi částí psychologů, biologů a lingvistů?

30.10.2013 v 10:40 | Karma: 11,05 | Přečteno: 511x | Diskuse| Věda

Julie Nováková

Kulturní střípky počínajícího jara

Macbeth, Souborné dílo W. S. ve 120 minutách, Pan Polštář, nové knihy a pár dalších postřehů z nedávné i dávnější doby.

31.3.2013 v 22:33 | Karma: 5,27 | Přečteno: 87x | Ostatní

Julie Nováková

(Retro)recenze: Výstřední vesmír

Před nějakými šesti, sedmi lety jsem za poukázky na knihy z některé z předmětových olympiád na gymnáziu zakoupila knihu Roberta Kirschnera Výstřední vesmír – ale od té doby jsem četla jednu jinou knihu za druhou, zvlášť po přechodu na čtečku, a stále jsem si na něj nenašla dost času a chuti. Pár dní strávených loni doma s nemocí bylo dobrých minimálně k tomu, abych po Výstředním vesmíru konečně sáhla a přečetla ho. Výsledek? Kniha se mi velmi líbila a zároveň jsem ráda, že jsem se k ní dostala až nyní. Proč? Hned se dozvíte...

20.1.2013 v 21:51 | Karma: 16,19 | Přečteno: 594x | Věda

Julie Nováková

Po dlouhé přestávce...

Na blogu toho od roku 2010 mnoho nového nepřibylo. Důvod je prostý; práce bylo čím dál tím více a času na psaní něčeho, za co nedostanu zaplaceno, výrazně ubylo, začala jsem studovat na VŠ a postřehy jsem pak postovala tak maximálně na Twitter. Blog snad ale zase ožije, ačkoli chodím do práce, měsíčně potřebuji vyprodukovat několik článků a mnoho stránek v knize či povídkách a čekají mě státnice, obhajoba BP a zahájení pokusů na DP. Objeví se tu recenze Výstředního vesmíru, zamyšlení nad některými "stoletými" výzkumy i odkazy na zajímavé články z nedávné doby. Tedy doufám...

20.1.2013 v 21:44 | Karma: 0 | Přečteno: 47x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 81
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2039x
Původně: Studentka víceletého pražského gymnázia se zajmem o psaní, fotografování, film, vědu... Čajomilec-začátečník, hrozně zvědavý člověk a příležitostná korektorka.
Moje životní motto zní: Někteří lidé berou sami sebe tak vážně, až je to směšné. Berme život takový, jaký je - a nikdy není tak špatný, aby bylo nejhůř!
Dnes: PřF UK, aktuální medailonek na mých osobních stránkách julienovakova.ic.cz (na blog nemám více než rok téměř žádný čas).